Ik weet na jaren van studie en overdenking, dat ik het echt niet en echt nooit heb!
Jij denkt - als je eerlijk durft te zijn - dat je het zo af en toe wel hebt en - als je in nog diepere slaap bent - denk je werkelijk dat je het hebt...
Wat zou het onderwerp kunnen zijn, denk je? (scrol naar beneden)
CONTROLEWij denken werkelijk dat we controle hebben.
Wij denken werkelijk dat we controle op het leven hebben.
Het is ons allemaal wijsgemaakt door de onwetende die ons gebaard, opgevoed, verzorgd, onderwezen en omarmd hebben.
Zij deden dat uiteraard met de beste bedoelingen!
Ik durf zelfs te stellen dat het uit - LIEFDE - was....
Neem hen niets kwalijk, maar ontwaak uit je droom!
Kies voor een volwassen leven.
Volwassenheid heeft geen klote met leeftijd te maken, ik ken zeer onvolwassen mensen van 50
plus en zeer volwassen mensen van nog geen 20.
Wij maken heel bewust plannen, lijstjes, we passen de lijstjes naar hartelust aan, maken back-ups van de lijstjes en noemen dat “grip op het leven hebben”.
Het is te grappig om te ZIEN dat mensen die zich
therapeut noemen mensen leren hoe ze - controle - op hun leven kunnen krijgen.
Met droge ogen vertellen ze de grootste lulkoek die er bestaat tegen een tarief, dat jij en ik ook graag zouden willen verdienen.
Wie mij in vertrouwen neemt en/of een Satsang (gesprek) bezoekt op DINSDAG, weet 100% zeker dat lulkoek je bespaart zal blijven.
- je bent meer dan welkom op Dinsdag 13 Januari - Wij nemen de controle over roepen, of denken we tegen het leven.
Het leven reageert door je sleutels te laten verdwijnen, terwijl je ze net nog in je hand had.
Het leven reageert door het hard te laten sneeuwen, terwijl jij met vrienden had afgesproken om te gaan fietsen.
Het leven reageert altijd op onze onzin.
Het leven leert ons dagelijks geduldig een les, maar wij negeren de lessen steevast, want wij zijn immers slimme opzichzelfstaande individuen die ervoor kiezen om een gefantaseerd - onzin leven - te leven!
Je hoort het mensen zooooo vaak zeggen: “Alles gebeurt met een reden.”
Het leven zegt: “Nee hoor.”
En morst koffie op je witte overhemd vijf minuten voor vertrek.
Controle is niets anders dan een gevoel, dat verdwijnt zodra je haast hebt.Het leven leeft.
Wij rennen erachteraan en doen dan net alsof wat er op ons pad komt, ongeveer onze bedoeling was.
Wat zijn we toch grappige wezentjes ....
De mens gelooft in vrije wil en controle.
Het leven gelooft in omstandigheden en uitkomsten die ontstaan door diezelfde omstandigheden.
Wij maken keuzes binnen opties die we niet zelf hebben bedacht en durven dan rustig te claimen het wel zelf te hebben bedacht.
Wij denken dat we richting geven, maar meestal reageren we met zoveel mogelijk overtuiging, zodat het net - echt - lijkt.
De meeste van ons voelen wel aan dat er iets niet klopt, maar blijven dit spel toch spelen.
- ik durf dat
onvolwassen te noemen -
Het is een spel waardoor je meer en meer verwijderd raakt van wat je werkelijk bent en meer en meer gaat geloven in die door jezelf gecreëerde en gefantaseerde edoch dominerende en verziekende
IK.
Het leven leeft.
Wij interpreteren en reageren.
Achteraf noemen we dat wijsheid, is dat niet grappig? Als je nog niet helemaal overtuigd bent, beantwoord dan mijn volgende vraag :
Als jij geen controle hebt over je volgende hartslag, waar heb je dan wel controle op?
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden en reacties.
De slimme lezer ...
De ontwakende lezer ...
Denkt nu vast - WTF - ik zie NU dat ik inderdaad nergens controle op heb, maar, maar, maar .... hoe moet ik dan leven?
Wat heeft het leven dan voor zin?
Hoe moet ik mezelf gedragen in dat leven?
Lieve Vrienden ....
Het belooft een fantastisch gesprek te worden :
DINSDAG 13 JANUARI
AANVANG 13.00 UUR STIPT
UITERAARD - GEHEEL GRATIS - - uitermate geschikt voor mensen die volwassen willen worden -
- uitermate geschikt voor mensen die het lijden, strijden en hun angst meer dan zat zijn en liefdevol en dankbaar willen (leren) leven -
Namasté ❤️
Mark